huisstijl
Binnen het Techniekpact hanteren we diverse logo’s en huisstijlelementen voor verschillende doeleinden. Deze pagina is er om een richtlijn te bieden voor toepassing van deze elementen en diverse downloads ter beschikking te stellen.
Er zijn twee versies van het logo: het hoofdlogo en een 'short-logo'. Deze kunnen beiden worden toegepast al naar gelang hoe de situatie zich ervoor leent. Over het algemeen wordt het hoofdlogo op omslagen of boven belangrijke stukken gebruikt en is het short-logo meer als afzender of op uitingen met weinig ruimte te plaatsen. Het short-logo kan bovendien zonder het tekstlogo worden toegepast en als een soort label fungeren.
In de Techniekpact huisstijl wordt gebruik gemaakt van lettertype ‘FF Netto’. Enkele kenmerken van de typografie:
- Koppen in kapitalen
- Tussenkoppen in sentence case
- Ruime interlinie in lopende teksten
De stijlen van FF Netto die gebruikt worden zijn:
- FF Netto Light
- FF Netto Light Italic
- FF Netto Regular
- FF Netto Italic
De huisstijl bevat 5 kleuren en kan indien nodig worden aangevuld met grijstinten:
Voor alle activiteiten en projecten die onder de paraplu van het Techniekpact worden georganiseerd is een endorsed logo ontwikkeld. Externe partijen kunnen dit logo gebruiken in uitingen over activiteiten en projecten die bijdragen aan de ambities van het Techniekpact:
Verbeteren van de aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt in de technieksector en daarmee het tekort aan technisch personeel terugdringen.
Het idee is dat het logo als een soort sticker op uitingen van activiteiten of projecten worden geplaatst.
Voor de vijf landsdelen van het Techniekpact zijn aparte logo’s ontwikkeld die de landsdelen in hun eigen uitgingen binnen hun bestaande huisstijl kunnen gebruiken.