Instroom
Om aan de groeiende behoefte naar technisch geschoold personeel te kunnen voldoen zal de keuze voor een technische opleiding vaker moeten worden gemaakt.
Wetenschaps- en technologiebedrijf PPG en Centrum JongerenCommunicatie Chemie (C3) gaan de komende twee jaar nauw samenwerken. Het doel: Nederlandse scholieren ondersteuning bieden in exact onderwijs en hen inspireren voor school- en loopbaankeuzes in bèta en techniek. De samenwerking is op woensdag 2 februari 2022 officieel van start gegaan met de uitreiking van een cheque van 145.000 euro van PPG aan C3.
De overhandiging vond plaats op het kantoor van C3 door Justus Tichelman, PPG market director trade Benelux, aan Lutgarde Buydens, bestuursvoorzitter C3.
“Samen met C3 willen we bouwen aan de volgende generatie van diverse en innovatieve leiders op het gebied van bèta en techniek”, zegt Justus Tichelman. “Als wetenschaps- en technologiebedrijf weten wij hoe belangrijk bèta- en techniek-geschoold personeel is om sterkere, duurzamere gemeenschappen te creëren. Daarom stappen wij in het scholierenplatform exactwatjezoekt.nl en zorgen we ervoor dat scholieren extra kunnen oefenen in de exacte vakken. Via dit platform, maar ook in de klas, willen we het werkveld voor scholieren tastbaar maken. C3 heeft de kennis, middelen en het netwerk in huis om dat te realiseren. PPG wordt ook hoofdsponsor van de meerdaagse conferentie voor scheikundedocenten, de Woudschoten Chemie Conferentie, die C3 jaarlijks organiseert.”
Lutgarde Buydens van C3 is verheugd over de samenwerking: “Alle vervolgopleidingen hebben behoefte aan studenten die een goede studiekeuze hebben gemaakt. Jonge mensen moeten al vroeg een richting kiezen, op het vmbo al in het tweede jaar, terwijl hun belevingswereld mijlenver verwijderd is van een studie, laat staan een beroep. Daarom is het zo mooi dat C3 dankzij dit partnerschap over de middelen beschikt om bèta-breed, en specifiek voor de chemie, life sciences en procestechniek, broodnodige voorlichting te realiseren. Daarbij is het essentieel dat ook meisjes en jongeren met een migratieachtergrond zich aangesproken voelen.”
PPG's wereldwijde maatschappelijke betrokkenheid en de PPG Foundation streven ernaar kleur en glans te brengen in PPG-communities over de hele wereld. Door te investeren in onderwijsmogelijkheden helpt PPG bij de groei van het huidige gekwalificeerd personeelsbestand en de ontwikkeling van de innovatoren van morgen in vakgebieden gerelateerd aan coatings en productie. Daarnaast geeft PPG haar medewerkers de mogelijkheid om hun impact op zaken die voor hen belangrijk zijn te vergroten door hun vrijwilligerswerk en liefdadigheidsgiften te ondersteunen. Kijk hier voor meer informatie.
C3 laat kinderen en jongeren kennismaken met chemie en life sciences zodat ze hun talenten hierin ontdekken en weloverwogen keuzes kunnen maken in profiel en studie. Via het scholierenplatform exactwatjezoekt.nl helpt C3 jongeren bij hun bètavakken en biedt voorlichting over werkveld en opleidingen in bèta en techniek. Meer informatie vind je hier.
PPG werkt elke dag aan het ontwikkelen en leveren van de verf, coatings en materialen waar haar klanten al bijna 140 jaar op vertrouwen. Met toewijding en creativiteit lost PPG de grootste uitdagingen van haar klanten op en werkt het bedrijf nauw met hen samen om de juiste aanpak te vinden. Het hoofdkantoor bevindt zich in Pittsburgh, VS, maar PPG is actief en innoveert in meer dan 75 landen. De gerapporteerde netto omzet bedroeg $16,8 miljard in 2021. Het bedrijf bedient klanten in de bouwsector, consumentenmarkt, industrie- en transportsector, en reparatie- & vervangingsmarkt. Kijk hier voor meer informatie.
We protect and beautify the world is een handelsmerk en het PPG-logo is een geregistreerd handelsmerk van PPG Industries Ohio, Inc.